maandag 31 maart 2008

Terug op het web

We hebben gelukkig weer verbinding met Internet aan de Havenstraat. Hier ben ik erg blij mee want ik kan maar slecht zonder. Zal ik dan toch een beetje verslaafd zijn? Ik kan nu weer wekelijks een update plaatsen. Laat ik hier dan ook maar snel mee beginnen.
Inmiddels zijn de dakramen geplaatst en op Goede vrijdag zijn de dakdekkers begonnen met het plaatsen van de dakpannen. Ook de volgende dag waren ze nog druk bezig. Wat hadden we met ze te doen.... Het regende, hagelde en was erg koud. We hebben ze toen maar verwend met een paar warme saucijsbroodjes en kaasbroodjes om weer een beetje warm te worden.
Als je goed kijkt zie je de dakdekkers aan de zijkant van het dak:
Op paaszondag zijn we nog even gaan kijken. Alle hoeken zijn gelegd. Dit koste nogal wat meet,- en snijwerk.
De week na Pasen zijn de timmermannen begonnen met de gootomtimmering. We krijgen een overstekende goot. Omdat we het huis een klassieke uitstraling willen geven is de voorste plank een mooie sierplank geworden (i.p.v. een rechte plank). We zijn zeer tevreden met het resultaat.
De dakdekkers zijn verder gegaan met het leggen v/d dakpannen. Alleen het zuidelijke deel waar de zonnepanelen komen moet nog verder afgemaakt worden, de rest is klaar. Zodra deze panelen geplaatst zijn kunnen ze hiermee verder.

De schoorstenen zijn gemetseld:

Inmiddels is de installateur begonnen met het vrezen in de muren i.v.m de aanleg van de leidingen (elektra, water). Ook hebben we inmiddels de tegels voor het sanitair uitgekozen. En de schoorsteenkappen zijn uitgezocht.

Ik kom nu (eindelijk) weer toe aan mijn hobby: scrappen. Er lagen een aantal layouts te wachten om afgemaakt te worden. Maar door de verhuizing kwam het er niet echt van. Daarna duurde het even voordat ik weer zin had. Ik zal hier af en toe laten zien wat ik maak. Deze 3 heb ik net afgerond:

Tot volgende week!

2 opmerkingen:

Alice zei

Mooie foto's heb je weer gemaakt. Wat goed van je dat je je LO's hebt afgerond. De "diploma lo" is ook heel erg mooi geworden.

Groeten Alice

Birgit zei

Hoi Anette, wat wordt jullie huis ontzettend mooi!! En wat leuk dat je je LO's nu ook op je blog zet! Ze zijn super! Vooral die met de vogeltjes vind ik heel erg leuk!!
Groetjes,
Birgit