zondag 2 maart 2008

Daar zijn we dan...

...in ons tijdelijke huis aan de Havenstraat. Wat een leuke plek zég om een half jaar te wonen! Ik heb er alle vertrouwen in dat we ons hier wel zullen vermaken. Als ik door de ramen kijk heb ik het gevoel dat we in een openluchtmuseum wonen. Prachtig al die kleine oude huizen. Het huis waar wij verblijven is groter dan de meeste mensen denken doordat het naar achteren uitgebouwd is. Ik zal op later termijn nog wel wat foto's publiceren.
Ik ben wel blij dat deze drukke week erop zit. Eerst hadden we de verjaardag en het leuke feestje van de meiden. Daarna konden we los met het inpakken. Wat een boel spullen heb je dan zeg! Dinsdag hebben we alle spullen naar de Havenstraat verhuist. De kamer stond vol met dozen. Het meeste heeft inmiddels weer een plek gevonden, maar nog niet alles ligt naar onze zin.
Overal liggen spullen...(dinsdag 26 februari)
Woensdag zijn alle grote meubelen naar de opslagbox verhuist. Daarna kon het schoonmaken aan de Buitensingel beginnen. Voor de zekerheid hebben we de gordijnen maar naar beneden gehouden en er branden 's avonds nog wat lampen. Zo lijkt het alsof we er nog wonen en worden bij ons de ramen hopelijk niet ingegooid (zoals de huurhuizen achter ons).
Morgen 3 maart is de sleuteloverdracht met de nieuwe bewoners. Dit voelt toch ook wel raar want het is toch nog zo eigen. Ze zullen er vast met veel plezier wonen. Hebben wij ook altijd gedaan!
De afgelopen twee weken is er ook weer veel gebeurd op de kavel. De muren op de 1e verdiepingsvloer zijn gemetseld en de vlieringvloer ligt erop. Dit geeft weer een heel ander beeld van de slaapkamers en douche. Dit beeld bevalt me wel...
donderdag 22 februari 2008:

vrijdag 23 februari 2008:

Dinsdag 26 februari: Het eerste deel v/d vloer gaat erop.

Er zou nu nog een foto moeten zijn waarop de hele vlieringvloer er ligt. Maar deze is door de drukte van afgelopen week nog niet gemaakt. Deze fase in het bouwproces gaat heel snel. Het bouwproces ligt nu iets voor op schema. Ik ben nu al benieuwd hoe het zal lijken als het dak erop zit. Het kan mij niet snel genoeg gaan. Tot nu toe vind ik het allemaal prachtig. Hopelijk kan ik volgende week weer veel meer nieuwe foto's laten zien!

2 opmerkingen:

Birgit zei

Veel (woon) plezier op jullie tijdelijke adres!! Het is vast heel spannend om de bouw van jullie nieuwe huis te volgen! Leuk om het op deze manier vast te leggen! :)

Alice zei

Joh, dat ziet er allemaal weer helemaal goed uit.
Laat maar weten als je je scrapspullen hebt uitgepakt...dan spreken we nog eens af.

Goed weekend, Alice