maandag 9 juni 2008

Voegen

Deze keer een kort stukje. Niet omdat er weinig gebeurd is maar omdat Nederland zo moet voetballen tegen Italiƫ. Ik ben geen grote voetbalfan maar deze wedstrijden wil ik toch wel zien.
De voeger is begonnen en heeft een groot deel van de muren al ingevoegd.

Het huis lijkt alweer meer "af" als de muren gevoegd zijn. Deze voeg vinden we goed bij het type steen passen en bij de klassieke uitstraling van het huis. We zijn hier dan ook erg blij mee! Deze week zal de voeger verder gaan.

De timmermannen zijn verder gegaan met de omtimmering van de goot en hebben in het huis opgeruimd en geveegd.

Op de zolder heeft Jacob het verfwerk afgekregen. De wanden zijn twee keer geverfd. Er is nog wel wat afwerking nodig. De kieren moeten nog dichtgesmeerd worden maar dit is nu niet een prioriteit.

Gisteren (zondag) hebben we de goot nog een keer helemaal geverfd. De sierlijst is nu klaar! De onderkant van de goot moet nog verder worden vastgezeten en dan kan deze ook geverfd worden. Aniek en Manon hadden een verjaardagsfeestje dus hadden wij rustig de tijd om aan het huis te werken. Het geeft een goed gevoel om zelf al wat te kunnen doen in het nieuwe huis.

Het was prachtig weer en veel mensen waren aan het varen of zelfs aan het zwemmen. Dit geeft een beetje een vakantiegevoel als je bij de kavel bent. Ik zie ons al zitten achterin de tuin op onze steiger...

Nu snel verder met het voetbal kijken. Ze zijn inmiddels al even bezig, en het is nu 2-0 voor Nederland (hup Holland hup) !!!!!! Wordt vervolgd!

Tot volgende week

1 opmerking:

Alice zei

Ergens voor de kerst van dit jaar kan ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en wil ik alles wel eens in het echt zien (hihihihih).